V autopůjčovnách v Praze padají ceny na nejnižší úroveň v novodobé historii. Za tímto faktem stojí několik různorodých faktorů. Asi nejsilnějším z nich je velká konkurence v tomto oboru. Autopůjčovnu V Praze si v dnešní době může zřídit kdokoli, stačí k tomu pouze živnostenský list. Auta se dnes dají pořídit bez větší finanční hotovosti na leasing nebo úvěr a byznys může začít.
Kalkulace nákladů v autopůjčovně

Kalkulace nákladů je jednou z nejdůležitějších činností úspěšného podnikatele. Hned potom je to plán tržeb. Naplánovat tržby je většinou velké věštění. Kalkulovat náklady je jednodušší, v oblasti autopůjčovny je to ovšem o něco složitější proces než třeba v oblasti nákup-prodej. Hodně často se zapomíná na nejtučnější položku v tomto seznamu, kterou je amortizace neboli ztráta hodnoty vozidla. To nám stárne a najeté kilometry mu současně ukrajují další peníze.
Rozčarování při odprodeji automobilu z autopůjčovny
Kolik auto ztratilo na hodnotě se bezpečně dovíme, až při jeho prodeji. V tu chvíli zjistíme, že průměrně nás tato položka stojí cca 100 Kč denně od nákupu auta až po jeho prodej. Nepočítáme do toho samozřejmě ostatní náklady v podobě pojištění, silniční daně, poplatku za radio, pravidelný servis v podobě olejů, brzd, kapalin, stěračů, pneumatik, atp.
Auta není kde parkovat

Auta není kde parkovat. Modré zóny zaplavily Prahu, pokuty lítají ve vzduchu on-line. Na fialových zónách nesmíte ani přibrzdit bez hrozby pokuty. Pokud si auto půjčíte, tak ho nemáte kam zaparkovat. Praha utrží stovky miliónů za modré zóny a stejně velkou sumu za pokuty, ale tyto částky nejsou vidět ve výstavbě nových parkovišť. Proto autopůjčovnám ubyli klienti, kteří operovali v minulosti v rámci Prahy, pokud nemají svoje vyhrazená parkoviště. Hodně lidí si pořídilo skútr, který zatím v Praze jednoznačně vyhrává.
Operativní leasingy
Operativní leasingy odsály autopůjčovnám klienty, kteří moc nejezdí a auto mají jako pojistku před barákem. Dobrou cenu můžete u těchto firem získat, pokud u nich budete mít smlouvu alespoň na dva roky a za tu dobu nebudete moc jezdit. Při vrácení se ovšem můžete připravit na důkladnou kontrolu poškození, při které často finančně vykrvácíte, jelikož se většinou jedná o nesouvisející škody, které se do spoluúčasti nesčítají.
Cenová válka bude trvat
Z cenové války vždy těží zákazník. Málokterá autopůjčovna by chtěla dobrovolně ukončit svoji činnost, takže ceny v autopůjčovnách padají a padat budou. Často to končí rapidním snížením zisků autopůjčoven a nedobrovolným ukončením činnosti, pokud už je finanční situace neúnosná.